Pramoninis dizainas rûpëjo ne tik dailininkams projektuotojams, gamintojams, bet ir teoretikams. Pirmosios pastangos daryti jtakà pramoninës gamybos estetiniam lygiui jau buvo XIX amþiaus viduryje, o XX amþiaus pirmajame dešimtmetyje jos išplëtotos ir átvirtintos kûrybiniø susivienijimø programose.
Dizaino istorijos raidoje reikšmingas posûkis suvienijant projektuotojø ir gamintojø jëgas, formuojant socialiai orientuotà masinës produkcijos programà ávyko Vokietijoje, kur buvo ákurtos susivienojæ kûrëjai ákûrë dirbtuves. Pastarosiose buvo gaminami ávairûs baldai, spintos, buities reikmenys ir naujo tipo dizaino elementai namø interjerui. Prasidëjo masinës gamybos etapas kuomet pramonei buvo pritaikytas standartizacijos metodas. Vokietijos masinës gamybos, dizaino istorijoje XIX amþiaus pabaigoje buvo þengtas svarbus þingsnis kuriant naujas pramonës ámones.
Vokieèiø automobiliø industrijos pradininkai inþinieriai, išradëjai Karlas Benzas ir Gottliebas Daimleris pajudino vokieèiø pramonæ iš sàstingio. Pirmieji Benz & Co sukonstruoti keturraèiai automobiliai amþiaus pabaigoje buvo panašûs á karietas, taèiau jie buvo populiarûs ir greitai ásitvirtino rinkoje. Radikalø posûká Vokietijos ekonominëse reformose padarë pramoninkas Emilis Rathenau, kuris pamatæs T. A. Edisono švieèiantá burbulà suprato, kad elektra gali pakeisti dujas, kad tai bus perversmas socialinëje sferoje, kultûroje, kad elektra - tai industrijos, pramoninio dizaino ateitis. Viso pasekoje atsirado elektros kompanija AEG pavadinimu, kuri padëjo pagrindus Vokietijos elektros árengimø, turbinø, buitiniø prietaisø pramonei. Miunchenas nuo XIX amþiaus vidurio uþëmë svarbià vietà kultûriniame Vokietijos gyvenime. Amþiaus pabaigoje mieste bûrësi paþangiai nusiteikæ dailininkai, formavosi naujos meno krypties centras. Dëmesys aplinkos estetinei kultûrai, dekoratyvinei dailei atsispindëjo naujuose þurnaluose bei kituose leidiniuose. Taèiau iš pramonës perversmo gráškime á dizaineriø dirbtuves.
Vokietijos dizaino baldai, spintos ar tiesiog pertvaros gali bûti labai skirtingi. Visa tai pirmiausiai priklausë nuo tuo metu vyravusio laikotarpio ir mados tendencijø bei paèio dizainerio, kûrëjo sugebëjimø, išsilavinimo ir noro perþengti stereotipinius rëmus. Šiais laikais Vokietijos dizaineriai ne be reikalo laikomi šiuolaikinio dizaino ir ergonomikos ekspertais, taèiau atvertus keletà istorijos lapø atgal, tarp vertingiausiø amatininkø sukurtø kûriniø pamatytume jau seniai antikvariniais virtusius baldus. Mediena visuomet buvo pati artimiausia statybinë medþiaga kûrëjui. Medis kur kas lengviau pasiduoda meistro rankoms, nei tarkim metalas. Tradiciškai Vokietija pasiþymëjo medienos ir jos gaminiø gausa, todël ne tik ávairûs baldai, tokie kaip spintos ar stalai buvo gaminami. Ásimintina ir vokiškoji architektûra, kurios pavyzdþiø galime rasti ir ne taip toli – Klaipëdos krašte. Šio miesto senamiestis ypatingai pasiþymi vokiškosios architektûros principais. Memelio mieste jauèiama autentiškumo dvasia, kurià dar labiau sustiprina net tradicinës vokieèiø virtuvës patiekalai.
Gráþtant prie senoviniø vokiškø baldø verta pastebëti, kad didelio atotrûkio dizaino prasme nuo likusios Europos dalies tikrai nepastebësime. Taèiau daugelis Vokietijos antikvariniø baldø, ypaè sukurtø ir pagamintø provincijoje pasiþymi stipresniu liaudiškuoju motyvu. Senovinës spintos pasiþymi stipriu tapybos, droþybos motyvø prieskoniu. Baldø projektavimà šioje šalyje ypatingai veikë ávairûs istoriniai ávykiai ir unikalûs estetiniai konkreèiø laikotarpiø aspektai. Visa tai ilgas ir niekada nesibaigiantis meistriškumo laikotarpis.