Antrasis pasaulinis karas pakirpo dizaineriø kûrybos sparnus. Amerikoje nesustojo industriniø susivienijimø, dizaineriø veikla, taèiau didþiosioms futuristinëms ateities idëjoms nebuvo lemta materializuotis. Antrojo pasaulinio karo metais Amerika investavo net 40 procentø visos ekonomikos naujoms medþiagoms bei technologijoms á chemijos ir elektronikos pramonës plëtojimà. Ypaè daug dëmesio buvo skiriama buitinës paskirties daiktø, tokiø kaip minkšti baldai ar spintos projektavimui ir gamybai.
Naujà etapà Amerikos dizaine pradëjo Charlesas Eamesas, atstovaujantis vadinamajai antrajai dizaineriø kartai. Ketvirtojo dešimtmeèio pabaigoje Eamesas kartu su Eero Saarinenu pradëjo projektuoti baldus iš lenktinës faneros. Eamesas sukûrë këdæ, pritaikæs naujà klijuotinës faneros štampavimo technologijà. Novatoriškas sprendimas buvo esminis perversmas këdþiø dizaine ir masinëje pramoninëje gamyboje.
Charleso ir Ray Eamesø kûryba labai pakoregavo, praplëtë baldø industrinës gamybos galimybes. Eamesas su þmona, naudodami naujas medþiagas, sukûrë visà serijà iš stiklo pluošto presuotø kevalinës formos këdþiø Hermano Millerio firmai. Jø kûryba radikaliai pakeitë XX amþiaus baldø dizainà, baldø projektavimo koncepcijà, poþiûrá á naujø technologijø, medþiagø panaudojimà baldø gamyboje ne tik Amerikoje, bet ir Europoje. Šia technologija buvo patobulinti net minkšti baldai, o tiksliau jø atraminës konstrukcijos. Minëtø dizaineriø kûryba suvaidino svarbø vaidmená, keièiant visuomenës supratimà apie modernøjá dizainà. Amerikos dizainas, susiformavæs vartotojiškos visuomenës terpëje, sukûrë XX amþiaus masinës produkcijos ikonografijà, kuri iki šiol gyvuoja pasaulio kasdienëje materialioje kultûroje.
Antrasis pasaulinis karas sukrëtë pasaulá, sugriovë ekonomikà, militarizavo pramonæ, paþeidë moralines, etines normas, o svarbiausia, pasaulá ilgus dešimtmeèius padalijo á konfrontuojanèias Vakarø ir Rytø stovyklas. Išryškëjusios skirtingos ideologijos nulëmë ne tik skirtingà visuomenës socialinæ struktûrà, tad net ir kultûros, meno, dizaino raida pasuko skirtingomis kryptimis. Rytø Europos šalys, patekusios á socialistinio lagerio zonà, ekonomiškai ir ideologiškai tapo priklausomos nuo Sovietø Sàjungos. Ásigaliojus autoritarinei ekonominei sistemai, buvo apribota savarankiška iniciatyva, kuri pristabdë kûrybiškà dizaino raidà. Vakarø Europai pakilti padëjo Amerikos vyriausybës priimtas ekonominës pagalbos Marshallo planas. Amerika norëjo susigràþinti karo metais prarastà Europos rinkà savo prekëms.
Antrojo pasaulinio karo laikotarpiu visa pramonë, gamybos technologijos, chemijos, inþinerijos mokslai buvo nukreipti karo reikmëms. Dauguma ámoniø dirbo karinës technikos srityje. Paspartëjo chemijos, elektronikos mokslø raida, atsirado naujø medþiagø, paþengta ir plastiko, aliuminio, kitø lengvøjø metalø bei medþiagø gamyboje. Sukaupta paþangioji patirtis karo pramonëje buvo perorientuota, pritaikyta naujiems visuomenës poreikiams. Visi naujieji atradimai pasitarnavo ir baldø gamyboje. Net paprasèiausios spintos tapo inovatyviø permainø pavyzdþiais. Pirmasis pokario dešimtmetis išsiskyrë ekonomikos, socialiniø struktûrø atstatymo darbais. Pokario metais visos þmoniø kûrybinës jëgos pirmiausia buvo nukreiptos ekonominiam pagrindui atkurti. Atslûgus karo metø átampai, kasdienis gyvenimas ágavo demokratiniø bruoþø, kurie padëjo pamatus populiariai kultûrai. Iki septintojo dešimtmeèio pabaigos gamyboje išliko ásitvirtinæ fordizmo principai, susiformavæ amþiaus pradþioje Fordo automobiliø pramonëje. Kurá laikà pasaulio dizainas rëmësi Amerikos dizaineriø sukaupta patirtimi, aerodinaminiø formø estetika.
Europoje kûrësi nacionalinës dizaino asociacijos, vienijanèios gamintojus ir projektuotojus. Dizaineriai ëmësi organizuoti seminarus, aptarti susidariusià ekonominæ situacijà, kûrybines problemas, dizaineriø rengimo bûtinybæ. Europai ekonomiškai stiprëjant, dizaineriø dëmesys sutelkiamas á pramoninës gamybos atnaujinimà, mokslinæ analizæ, gaminamos produkcijos sisteminimà. Mokslininko ir dizainerio kûrybinis bendradarbiavimas buvo vertinamas pozityviai, kaip uþtikrinantis pramoninei gamybai sëkmæ, ateities perspektyvà. Septintajame dešimtmetyje gamybos mechaniná procesà pakeitë elektronika - prasidëjo elektronikos amþius, pakeitæs ne tik gamybos technologijà, bet ir kultûriná gyvenimà, menà.